جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اقتصادی  »   صدور ویزای شینگن در مرز بلغارستان برای تجار ایرانی
99 views
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ , ساعت ۱۸:۰۶

صدور ویزای شینگن در مرز بلغارستان برای تجار ایرانی

سفیر بلغارستان در ایران گفت: بلغارستان یکی از کشورهایی است که می‌تواند دروازه ورود ایرانیان به منطقه شینگن باشد، بر این اساس قصد داریم تا ویزای شینگن برای تجار ایرانی صادر کنیم.

  :

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اسفهبدی در دیدار با سفیر بلغارستان گفت: ایران همواره به‌دنبال توسعه روابط با دیگر کشورهای جهان است و در این میان، مشتاق ارتقای سطح همکاری‌های اتاق مشترک ایران و بلغارستان نیز هست که بر این اساس، از طرف بلغار می‌خواهیم تا در این خصوص نهایت همکاری را داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ایران خواهان برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در هر دو کشور است، چراکه معتقدیم برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها، ایران و بلغارستان را به یکدیگر نزدیکتر خواهد کرد.

وی به حضور صنعتگران بلغار در ایران اشاره و تصریح کرد: ایران دارای بازار بزرگی است و درصورتی که صنعتگران بلغار در ایران سرمایه‌گذاری کنند، آنان می‌توانند در بازار کشورهایی همچون عراق و افغانستان نیز حضور فعال داشته باشند.

همچنین پلادنوکف، سفیر بلغارستان در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران طی سالیان گذشته همکاری قابل توجهی با کشور بلغارستان داشته است و ما تلاش داریم که این روابط بیش از هر زمان دیگر توسعه یابد. در این میانبه‌دنبال برگزاری نمایشگاه صنایع‌غذایی و همچنین بهبود وضعیت حمل و نقل هستیم و بدون شک اگر برگزاری نمایشگاه‌ها افزایش یابد، شاهد یک تحول اساسی در همکاری‌های مشترک خواهیم بود.

وی افزود: بلغارستان یکی از کشورهایی است که می‌توانند دروازه ورود ایرانیان به منطقه شینگن باشد چرا که پس از عبور از ترکیه این مرز های بلغار است که ایران را به اروپا متصل می‌کند. البته باید بگوییم ما به‌دنبال این هستیم که از طریق مرز زمینی نیز ویزا شینگن را برای ایرانیان صادر کنیم.

سفیر بلغارستان در ادامه به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: ایران در منطقه ای واقع شده است که از شمال به دریای خزر و از جنوب به دریای عمان متصل است، بنابراین امیدواریم بتوانیم در خصوص ورود به بازار های ‌آسیای شرقی از جمله چین از کمک های ایران بهرمند شویم.

خبرگزاری مهر

موضوعات قالب خبری مکس نسخه چهارم اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل و معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان امروز ضمن دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر چندین منطقه در مرزهای مشترک ایران و آذربایجان را برای راه اندازی شهرک صنعتی مشترک مورد بازدید قرار دادند. اکبر بهنام‌جو در حاشیه...
مسلما اگر برای اولین بار وارد جاده های شهر یا استانی می شوید تابلوهای راهنمای جاده ای نه تنها نقش مهمی در مسیریابی شما دارند بلکه اگر به قصد گردشگری وارد مسیر شده باشید در تصمیم گیری های سیاحتی و اقامتی و انتخاب...
شرایط جدید اقتصادی کشور پس از اعلام خروج ترامپ از برجام  در حالی که هنوز تحریم های اعلامی بازنگشته در ماه های گذشته اثرات روانی و اقتصادی انکار ناپذیری بر روی اقتصاد کشورداشته است، این تاثیر شاید بیش از همه در بازار سکه...

برچسب قالب خبری مکس نسخه چهارم