جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اقتصادی  »   توافق ایران و فرانسه در شهرسازی/ سفر سه گروه فرانسوی به ایران
153 views
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ , ساعت ۱۸:۲۵

توافق ایران و فرانسه در شهرسازی/ سفر سه گروه فرانسوی به ایران

به دنبال سفر عباس آخوندی به کشور فرانسه، وزیر مسکن این کشور آمادگی کشورش را برای انتقال تجربیات شهرسازی به ایران اعلام کرد و مقرر شد در این زمینه سه گروه عملیاتی به ایران سفر کنند.

  :

به گزارش خبرگزار مهر، عباس آخوندی در نشستی که به دعوت سیلویا پینل وزیر مسکن و برابری زمین و امور شهرستان‌های فرانسه در محل این وزارتخانه برگزار شد با بیان اینکه در ایران شهرسازی و تقسیمات شهری از کشور فرانسه الگوبرداری شده است، گفت: زمینه سفر کارگروه‌های فرانسوی به ایران فراهم است و با دعوت از این کارگروه‌ها امیدوارم تا ۲ ماه آینده جلسات کارشناسی و تبادل نظر بین طرفین به شکل مطلوبی انجام شود.

وی افزود: در ایران برنامه جامعی در زمینه مسکن، تمرکز زدایی و ایجاد تعادل بین مناطق مختلف، ساخت انبوه مسکن، توسعه شهری و حمل و نقل عمومی تهیه کرده‌ایم و از تبادل تجربیات و همکاری با کشورهای مختلف در این زمینه استقبال می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به همکاری‌های دو کشور در گذشته در زمینه‌های مختلف و تجربیات فرانسه در حوزه تامین مسکن انبوه و تمرکز زدایی اداری و ایجاد توازن در ساختارهای شهری و حومه آن از برقراری و گسترش همکاری‌های بین دو کشور استقبال کرد.

سیلویا پینل وزیر مسکن و برابری زمین و امور شهرستان‌های فرانسه نیز ضمن ابراز خوشحالی از سفر وزیر راه و شهرسازی کشورمان به پاریس، توضیحاتی را درباره حوزه‌های فعالیت و برنامه‌های دولت فرانسه در حوزه مسکن شامل مسکن اجتماعی، صندوق‌های پس انداز مسکن و بازآفرینی شهری و چگونگی سامان دهی به ساختار شهری و تعادل بخشی منطقه ای کشورش ارائه داد و آمادگی دولت فرانسه را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حیطه مسئولیت وزارتخانه اش مورد تاکید قرار داد.
طی مذاکرات صورت گرفته در این نشست، وزیر مسکن و برابری زمین و امور شهرستان‌های فرانسه آمادگی کشورش را برای انتقال تجربیات شهرسازی به ایران اعلام کرد و مقرر شد در این زمینه سه گروه عملیاتی به ایران سفر کنند تا تجربیات دو کشور در حوزه ساختمان، مسکن و شهرسازی بین کارشناسان دو کشور تبادل نظر شود.

بازدید وزیر راه از چند طرح حمل و نقلی و شهری پاریس
وزیر راه و شهرسازی کشورمان در ادامه سفر خود علاوه بر مذاکره با مسئولان شرکت‌ها و فعالان بین‌المللی برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی در بخش صنعت هوانوردی و فرودگاهی با ایران و عرضه فرصت‌های سرمایه گذاری ایران به شرکت‌های بین‌المللی، مذاکراتی در خصوص توسعه و نوسازی ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌ای ایران نیز داشت.

بر اساس این گزارش، وزیر راه و شهرسازی علاوه بر مذاکره با شرکت‌های بزرگ در حوزه صنعت هوانوردی، روز گذشته به همراه سفیر ایران در فرانسه و کارشناسان مربوطه از قطار شهری و سیستم اتوبوس‌رانی درون شهری و ترافیک شهر پاریس بازدید کرد.
ملاقات با آگوستین دی رومانیت، رئیس فرودگاه‌های پاریس در نمایشگاه صنعت هوانوردی جهان و نشست با مدیران انجمن برترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری فرانسه (MEDEF) از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر به فرانسه بود. آخوندی همچنین با ویدالیس دبیر دولت فرانسه در امور حمل و نقل، دریا و ماهیگیری نیز دیدار داشت.

خبرگزاری مهر

موضوعات قالب خبری مکس نسخه چهارم اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل و معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان امروز ضمن دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر چندین منطقه در مرزهای مشترک ایران و آذربایجان را برای راه اندازی شهرک صنعتی مشترک مورد بازدید قرار دادند. اکبر بهنام‌جو در حاشیه...
مسلما اگر برای اولین بار وارد جاده های شهر یا استانی می شوید تابلوهای راهنمای جاده ای نه تنها نقش مهمی در مسیریابی شما دارند بلکه اگر به قصد گردشگری وارد مسیر شده باشید در تصمیم گیری های سیاحتی و اقامتی و انتخاب...
شرایط جدید اقتصادی کشور پس از اعلام خروج ترامپ از برجام  در حالی که هنوز تحریم های اعلامی بازنگشته در ماه های گذشته اثرات روانی و اقتصادی انکار ناپذیری بر روی اقتصاد کشورداشته است، این تاثیر شاید بیش از همه در بازار سکه...

برچسب قالب خبری مکس نسخه چهارم