پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اقتصادی  »   وزیر صنعت، معدن و تجارت شنبه شب در برنامه نگاه یک سیما
158 views
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ , ساعت ۱۸:۲۸

وزیر صنعت، معدن و تجارت شنبه شب در برنامه نگاه یک سیما

چیت چیان با اشاره به آمادگی ایران برای افزایش صادرات برق به سوریه تاکید کرد: هم اکنون مشکلی برای انتقال برق ایران به سوریه وجود ندارد، اما باید برخی از شرایط مرزی بین عراق و سوریه برای تبادل برق فراهم شود.

  :

به گزارش خبرنگار مهر، دور جدید مذاکرات برقی جمهوری اسلامی ایران و سوریه امروز با حضور حمید چیت چیان و عماد حنیف وزرای نیرو و برق دو کشور به میزبانی تهران برگزار شد.
حمید چیت چیان در حاشیه برگزاری این مذاکرات در جمع خبرنگاران در تشریح محورهای مذاکرات برقی ایران و سوریه گفت: توسعه همکاری های دوجانبه و هماهنگی به منظور حضور شرکت های بخش خصوصی ایران در صنعت برق سوریه از مهمترین محورهای مذاکرات دو طرف در تهران بود.

وزیر نیروی ایران با اعلام اینکه در حال حاضر شرکت های ایرانی در پروژه های ساخت، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق و تامین کالا و تجهیزات شبکه انتقال و توزیع برق سوریه حضوری فعال و پایدار دارند، تصریح کرد: بر اساس توافق های انجام گرفته مقرر شده یک کارگروه مشترک زمینه های همکاری های دوجانبه دو کشور در صنایع برق دو کشور را دنبال کنند.
این عضو کابینه دولت با یادآوری اینکه دولت سوریه قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۵ میلیارد یورو در صنایع برق و انرژی خود سرمایه گذاری کند، اظهارداشت: از اینرو یک فرصت برای پیمانکاران و سازندگان ایرانی به منظور مشارکت در صنایع برق و انرژی سوریه فراهم شده است.
وی با اشاره به مشارکت ایرانی ها در فرایند ساخت دو نیروگاه جدید در سوریه بیان کرد: علاوه بر این تعمیرات اساسی یک نیروگاه برق و تامین برخی از کالاهای اساسی صنایع برق سوریه همچون انواع کابل، ترانس و دکل توسط سازندگان ایرانی انجام می گیرد.

چیت چیان با اشاره به آمادگی ایران برای افزایش صادرات برق به سوریه تاکید کرد: هم اکنون مشکلی برای انتقال برق ایران به سوریه وجود ندارد، اما باید برخی از شرایط مرزی بین عراق و سوریه برای تبادل برق فراهم شود.

عماد حنیف وزیر برق سوریه هم در این نشست با اشاره به حضور فعال شرکت های ایرانی در صنایع برق و انرژی سوریه گفت: هدف از سفر هیات سوری به تهران تداوم و همکاری برقی با شرکت های ایرانی است.
این مقام مسئول در دولت سوریه با اشاره به امضای یک تفاهم نامه همکاری های مشترک برقی بین ایران و سوریه تبیین کرد: هدف از امضای این تفاهم نامه و سفر به تهران، توسعه سرمایه گذاری های مشترک شرکت های ایرانی در تاسیسات صنعت برق سوریه است.

خبرگزاری مهر

موضوعات قالب خبری مکس نسخه چهارم اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل و معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان امروز ضمن دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر چندین منطقه در مرزهای مشترک ایران و آذربایجان را برای راه اندازی شهرک صنعتی مشترک مورد بازدید قرار دادند. اکبر بهنام‌جو در حاشیه...
مسلما اگر برای اولین بار وارد جاده های شهر یا استانی می شوید تابلوهای راهنمای جاده ای نه تنها نقش مهمی در مسیریابی شما دارند بلکه اگر به قصد گردشگری وارد مسیر شده باشید در تصمیم گیری های سیاحتی و اقامتی و انتخاب...
شرایط جدید اقتصادی کشور پس از اعلام خروج ترامپ از برجام  در حالی که هنوز تحریم های اعلامی بازنگشته در ماه های گذشته اثرات روانی و اقتصادی انکار ناپذیری بر روی اقتصاد کشورداشته است، این تاثیر شاید بیش از همه در بازار سکه...

برچسب قالب خبری مکس نسخه چهارم