پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
»   رویداد  »   رویداد کشوری استارتاپی سلامت با محوریت آب درمانی دراردبیل برگزارشد
434 views
۳۰ آبان ۱۳۹۸ , ساعت ۳:۲۵

رویداد کشوری استارتاپی سلامت با محوریت آب درمانی دراردبیل برگزارشد

  :

اولین گردهمایی استارتاپی سه روزه با رویکرد آب درمانی به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و مرکز تحقیقات طب سنتی و آب درمانی در محل سالن شهیدان نوعی اقدم دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با شرکت ۹۰ نفر از استان‌های سراسر کشور برگزار شد.

دکتر اخوان اکبری در افتتاحیه این گردهمای با اشاره به اهمیت حوزه آبدرمانی گفت؛ خوشبختانه کشور ما دارای پتانسیل‌های انسانی کارآمد و زیرساخت‌ها و ذخایر طبیعی قابل کشف و توسعه است و فضای فعالیت و تحقیقات پژوهشی در تمامی حوزه ها فراهم است و استان اردبیل با توجه به شرایط اقلیمی و منابع طبیعی از حیث آب‌های گرم معدنی یکی از قطب‌های استثنایی در کشور و جهان است دکتر اخوان اکبری در خصوص ورود نخبگان و ایده پردازان در حوزه آب درمانی افزود؛ شرایط بکر منطقه سرعین ومناطق آبگرم های استان از لحاظ نعمات خداوندی با دارا بودن آب های متنوع گرم و سرد با خاصیت های مختلف درمانی فضای علمی را برای پژوهش و تحقیقات فراهم کرده و این رویداد می‌تواند باب افتتاحی برای محققین و ایده پردازان سراسر کشور جهت بررسی و پژوهش در حوزه هیدروتراپی وطب سنتی همچنین استحصال دارو از آب‌های درمانی منطقه و تبدیل طرح و ایده محققین به محصولات فناورانه و ایجاد ثروت برای میهن عزیزمان باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه سخنرانی خود افزود؛ با توجه به شرایط آب های درمانی منطقه و گردشگری سلامت در استان،مسئولین استان و دانشگاه عزم جدی برای توسعه علمی تحقیقاتی و پژوهشی در این حوزه با ایجاد رشته آب درمانی در استان دارد و ازجهتی در این رابطه اقدامات زیرساختی کلید خورده و دراولین اقدام با همکاری استانداری اردبیل تعداد ۹ نفراز پزشکان استان جهت آموزش و گذراندن دوره‌های آب درمانی به کشور ترکیه اعزام می‌شوند.

گفتنی است در این رویداد کشوری شرکت کنندگان با شرکت در مسابقه پایانی با ارائه طرح ها و ایده های برتر از جوایز مادی و معنوی برخوردار شدند.

موضوعات قالب خبری مکس نسخه چهارم رویداد

مرکز تحقیقات طب سنتی و آبدرمانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی برآن شد اولین رویداد (استارتاپ ویکند )کشوری سلامت با رویکرد آبدرمانی را در شهر اردبیل در تاریخ 22 تا 24 آبان ۹۸ برگزار کند. هدف...

برچسب قالب خبری مکس نسخه چهارم