دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
»   فناوری  »   ۵۰ هزار هکتار بیابان‌زدایی در سال۹۴/ هر هکتار ۲میلیون هزینه
122 views
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ , ساعت ۱۷:۰۶

همزمان با روز جهانی بیابان زدایی؛

۵۰ هزار هکتار بیابان‌زدایی در سال۹۴/ هر هکتار ۲میلیون هزینه

​مدیر کل امور بیابان سازمان جنگل ها و مراتع با بیان اینکه امسال اعتبار خوبی برای بیابان زدایی در نظر گرفته شده است، گفت: چنانچه این اعتبار اختصاص یابد، حدود ۵۰ هزار هکتار بیابان زدایی اتفاق می افتد.

  :

‌عباس کارگر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شعار امسال روز جهانی بیابان زدایی، اهمیت غذایی در گرو خاک سالم است که به همین منظور سازمان جنگل ها و مراتع برای نگهداری و حفاظت از خاک در قالب برنامه های بیابان زدایی اقدام خوبی انجام خواهد داد.
به گفته وی، نهال‌کاری، جنگل‌کاری و بذر‌کاری در مناطق مستعد از جمله این اقدامات هستند.
مدیرکل امور بیابان سازمان جنگل ها و مراتع اظهار داشت: تاکنون برای سال ۹۴، ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای برنامه های بیابان زدایی در نظر گرفته شده اما هنوز اختصاص نیافته است.
کارگر اظهار داشت: به غیر از این مبلغ، اعتباراتی  که برای احیای دریاچه ارومیه و مهار گرد و غبار در خوزستان در نظر گرفته شده در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بیابان زدایی تعیین شده که اگر اختصاص یابد، توان سازمان جنگل ها و مراتع برای جلوگیری از بیابانی شدن اراضی بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه در  حال حاضر ۷ میلیون هکتار کانون بحرانی بیابانی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: برای هر هکتار بیابان زدایی، ۲ میلیون تومان اعتبار نیاز است بنابراین مساحتی که می توان بیابان زدایی کرد، بستگی کامل به میزان اعتبارات دارد.

کارگر تصریح کرد: در سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیابان زدایی در نظر گرفته شده بود، اما تنها ۲۰ میلیارد تومان آن اختصاص داده شد و سازمان جنگل ها در مجموع توانست ۲۰ هزار هکتار بیابان زدایی داشته باشد.
وی تاکید کرد: اولویت در سال جاری برای بیابان زدایی در کانون های بحرانی استان های سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، خوزستان، هرمزگان، ایلام و غرب استان تهران است.

خبرگزاری مهر

موضوعات قالب خبری مکس نسخه چهارم فناوری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل و معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان امروز ضمن دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر چندین منطقه در مرزهای مشترک ایران و آذربایجان را برای راه اندازی شهرک صنعتی مشترک مورد بازدید قرار دادند. اکبر بهنام‌جو در حاشیه...
شرایط جدید اقتصادی کشور پس از اعلام خروج ترامپ از برجام  در حالی که هنوز تحریم های اعلامی بازنگشته در ماه های گذشته اثرات روانی و اقتصادی انکار ناپذیری بر روی اقتصاد کشورداشته است، این تاثیر شاید بیش از همه در بازار سکه...
به وردپرس خوش آمدید. این اولین نوشته‌ی شماست. این را ویرایش یا حذف کنید، سپس نوشتن را شروع...
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله آملی لاریجانی در مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی قوه قضائیه با آرمان های امام راحل با تبریک ایام دهه فجر و ۲۲ بهمن و با بیان اینکه این ایام، ایام فرخنده ای برای ملت...

برچسب قالب خبری مکس نسخه چهارم